måndag 27 april 2009

Klädhög nr 3

Första gången det fanns karlkläder i min tvättkorg var faktiskt enormt spännande. Bland mina trosor och blommiga toppar fanns plötsligt ett par stora strumpor och kanske en skjorta. Det var så himla... exotiskt. Att tvätta de där första kallingarna var lite av ett event.

Riktigt samma upprymdhet inför killens smutstvätt är svår att uppbåda idag. Men nu har det helt plötsligt tillkommit ännu en, ska vi säga, dimension, i tvätthögen.

Minikläderna.

För igår när jag sorterade tvätten var det dels min hög. Dels killens hög. OCH SÅ: Krabatens hög! Tänk, den är inte ens här ännu, men har ändå redan tagit plats i vår vardag.

Hur gulligt var inte det, att vika ihop små, små minikläder (som alltså tvättas för att bli lite extra mjuka inför att de ska börja användas). Jo, det var sjukt gulligt.



(Ursäkta men nu måste jag grina lite)

3 kommentarer:

Tess sa...

Åh så mysigt. Och snart är det väl dags va? Jag följer bloggen med spänning för att se om det har hänt något.
Lycka till, och kom ihåg att ta ordentligt med bedövning och lustgas. Screw de där töntarna som larvar sig med snack om att det ska vara naturligt.

Ingoman sa...

haha. Man lär sig ngt nytt varje dag. Det där med att kläderna blir mjukare visste jag inte. Gulligt!

Caroline Hainer sa...

Strålande.