torsdag 27 november 2008

Novemberfunderingar

Funderar allt oftare på att byta karriär. Jag menar, någon gång ska jag göra det. Hade tänkt att det skulle ske först i 50-årsåldern, då jag ska öppna en fransk bistro, men vad fasen, varför vänta så länge?

Idag är jag lite peppad på att jobba på mediebyrå. Vet egentligen inte exakt vad de pysslar med men det verkar ganska kul, typ förmedla reklam, säga åt annonsörer var de ska annonsera.

"Jo, Ajax, ni borde köpa reklamtid i Kanal 5, deras vårtablå ser finfin ut".

Och så får man svänga sig med termer som "deras rejtings är kanon", "rätt in i målgruppen", ha fräsiga dräkter, alltid högklackat, nagelförlängning och jämn bränna.

Funderar också på psykolog. Men det är nog för sent nu. Tänk att man ändå har kommit så pass långt på livets trappsteg, att det faktiskt ÄR för sent för vissa saker.

Ok, ska kanske ta och jobba på lite på det jobb jag trots allt har. Än så länge...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är artiklarna om Fadde, eller hur? Sånt kan få vem som helst att vilja byta jobb.

Anonym sa...

Ha ha ha, jo, det kan fan knäcka den bäste....
/M