tisdag 4 november 2008

Nämen, är DU också här!

Det här med att vara ny på jobbet, new girl, är ju ganska jobbigt. Jag har framförallt svårt att förlika mig med att inte hitta på min arbetsplats. Det börjar klarna men det skulle inte förvåna mig om jag går vilse på väg tillbaka från Två drakar endera dagen.

Och det är ju ganska skönt att veta vilka alla människor runt omkring en är. Vad de heter och på vilken avdelning de jobbar. Det tog mig minst ett år att få kläm på alla människor ute i Globen (eller, alla är verkligen att ta i, såg dagligen människor jag ALDRIG sett förut där)och nu känns det lite segt att vara tillbaka på noll igen.

Fast riktigt noll är det ju inte. Shit, det dyker ju upp nya bekanta ansikten varje dag. Tur att man ändå har varit runt lite. Så att det går att snacka lite världsvant med någon och inte verka helt lost. Och då har jag inte ens sprungit på Clarence ännu. Clarence var är du egentligen? Vi kan väl fika nån dag? Snälla?

Inga kommentarer: