torsdag 25 juni 2009

Luke säger som det är

Jag träffar Luke Perry lite oväntat. Passar naturligtvis på att fråga hur hans nya film, svenska "Äntligen midsommar" är.

Luke tittar lite pillemariskt på mig, småler och säger till slut: Ärligt talat Miranda, den är inge vidare.

Ok, säger jag och skriver en mental note ("två getingar max") till mig själv inför kommande pressvisning.

Tänker tacka för mig och gå då Luke plötsligt frågar om jag inte ska hänga på till hans trailer. Han ler sådär pillemariskt igen.

- Eh, nej tack, säger jag försiktigt och tänker på mitt lilla barn därhemma.

- Aha, du kanske var mer en Brandon-tjej då, säger Luke melankoliskt och går.

Sedan hookar jag upp med Britney Spears som råkar sitta precis bredvid. Försöker få en kommentar om hennes nya kille*.


(*Ok, ovanstående har bara inträffat i mitt huvud under den korta stund jag fick sova i natt. Ganska medioker dröm på det hela taget. Men jag är ändå imponerad över att jag är så jobbfokuserad när jag sover. Och att mitt undermedvetna skojar så roligt med mig själv; "en Brandon-tjej", ha ha, det var ju kul sagt av Luke ju, såhär 15 år senare liksom).

Inga kommentarer: