tisdag 24 februari 2009

En tv-kvällsparodi?

Låg utslagen på soffan mest hela dagen igår, en av sviterna efter att ha suttit och livebloggat framför Oscargalan kvällen/natten/morgonen innan.

Såg bland annat den hära "183" dagar. Öh? Antingen var jag ovanligt trött och groggy eller så försöker SVT skämta.

För det MÅSTE vara ett skämt att han Taggen från "Tre kronor" är med igen, att Tuva Novotnys peruk (peruk, va?! hallå!) ser ut som den gör och att manuset är en exakt karbonkopia av Bullens brevfilmer åren 1987-89.

Det är så dåligt att det är fascinerande.

Men vad tusan, jag är ju jädrigt på smällen i dessa dagar. Kanske är det hur bra som helst, det är måhända bara mina hormoner som dansar macarena över mitt omdöme.

Men jag måste säga att känslan av att vara utsatt för en parodi på en tv-kväll slog till ännu hårdare när eländet äntligen tog slut och det visades en trailer för "Debatt". Den OBLIGATORISKA arga arbetargötteborgaren var med och sa något i stil med, "vi på golvet, oss frågar de minsann aldrig".

Inga kommentarer: