torsdag 29 maj 2008

Helt ren på nytt liksom

Inser att jag nog har lyckats slarva bort möjligheten att fortsätta använda mitt mobilnummer. Som jag har haft i tio år. TIO år. (Tror knappt att jag har raderat ett enda nummer ur telefonboken. Eller ok, några har kanske tagits bort. I vredesmod. Eller i förbyggande syfte. Eller för att personen i fråga typ har lämnat landet för gott. Fatta vad det innebär, gamla konstiga nattsällskap, kollegor man inte träffat på åratal, pluggkompisar från ett annat liv trängs fortfarande i min telelista).

Känns jobbigt. Tänk på alla dessa människor som borde kunna få tag i mig. Och så bara, poff, byter jag nummer. HUR SKA DET GÅ??

Men, som en målbrottsaktig kille i mobilaffären (måste ju köpa en ny lur också, nu när bladet envisas med att kräva tillbaka den jag använder nu. Eh..tips någon?) sa, lite medlidsamt och märkligt vist: Ibland kan det ju vara bra att starta om på ny kula.

Inga kommentarer: